Abel Tasman - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Familie Wijsenbeek - de Kroes - WaarBenJij.nu Abel Tasman - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Familie Wijsenbeek - de Kroes - WaarBenJij.nu

Abel Tasman

Door: Wijsenbeekjes

Blijf op de hoogte en volg Familie

09 December 2011 | Nieuw Zeeland, Marahau

Vroeg in de ochtend naar het plaatselijk boekingskantoortje om te kijken wat er met die 2 kleintjes te doen viel. Er mocht natuurlijk niets van die eikels maar na wat goede ideeën van Trij toch het een en ander voor elkaar gekregen.
Met de watertaxi helemaal naar het noorden van Abel Tasman, onderweg langs een zeeleeuwen kolonie. Daar aangekomen, lekker gelegen op het prachtige strand, daarna richting een eco lodge Awara gewandeld om te gaan lunchen. Het was een vredig lunchje met een heerlijk plaatselijk visje, tot ik keihard ging gillen met kok-neigingen, Er zat een heerlijke ECO slak in m'n mond van de oh zo fijne eco bio salade was helaas niet gewassen!
Nu moesten we ruim anderhalfuur wandelen met Bel en Bo, ging hartstikke goed en we hebben ze niet hoeven tillen. Park is prachtig maar zou hier geen 3 dagen kunnen rondlopen. Eind van de dag werden we weer opgehaald met de watertaxi, familie gesloopt maar toch naar Nelson gereden omdat moeders wat leven in de brouwerij wilde.

Na wat rondvragen werd ons de Boathouse geadviseerd, veel mensen kenden het maar hadden er nooit gegeten, scheen nogal duur te zijn?
Blijkbaar wisten ze ook niet goed waar het was want na 20 minuten wandelen was het nog nergens te bekennen. Toen maar bij de plaatselijke sportsbar Fish en chips geprobeerd. Hoef je nooit te proberen jongelui, hebben wij voor jullie gedaan. Hou het gewoon bij een Hollands Kibbelingetje want dit is niet te vreten!

Volgende ochtend auto gepakt en richting Murchison gereden. Hier schijn je goed te kunnen raften en vliegvissen.
Zitten op een leuke campsite met een soort van boerderij eraan vast.
Morgen ochtend hebben we een oppas en gaan papa en mama raften.
Het middag programma is nog niet bekend.

Zo gaan we rustig richting het zuiden en doen we overal wat leuks.

• 11 December 2011 - 11:19

Stef:

Lekker hoor, druk programma hebben jullie, alleen maar leuk dingen wel! Geniet ervan! Leuk om te lezen!
    XXX Stef.

• 16 December 2011 - 10:22

De Buuf:

Voor iedereen die zich afvraagt of de "de Wijsenbeekjes" nog gesignaleerd zijn in New Zealand kan ik melden dat ze nog levend gezien zijn. Welliswaar door en door nat liftend van een plensbui in Wanaka (Bij mooi weer een prachtig plaatsje). Onze kids zijn inmiddels verpest door uitgestelde bedtijden en rondhangen in de kroeg maar verder vermaken we ons prima!!!
    Cheers mate!
    Lfs Irma