De Tijgers - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Familie Wijsenbeek - de Kroes - WaarBenJij.nu De Tijgers - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Familie Wijsenbeek - de Kroes - WaarBenJij.nu

De Tijgers

Door: Wijsenbeekjes

Blijf op de hoogte en volg Familie

10 Januari 2012 | Thailand, Chiang Mai

We vliegen in de ochtend vroeg naar Chiang Mai, een stad in het noorden van Thailand in de buurt bij de grens van Laos.
Hier aangekomen slapen we in een heerlijk hotel net een beetje buiten de stad. De eerste dag liggen we lekker aan het zwembad waarna we toch besluiten er weer opuit te trekken.
We pakken een taxi die ons brengt naar een Long Neck Hill Tribe, geinig om te zien maar net een beetje te toeristisch opgezet. Blijkbaar enige vorm van inkomsten nog voor deze mensen.

Daarna rijden we door naar Tiger Kingdom, een soort van shelter en fok programma voor de bijna uitgestorven Aziatische tijger.
Hier kopen we kaartjes voor ons viertjes om met de baby tijgertjes te spelen.
Dit was werkelijk waar bijzonder cool! We lagen en rolden over de grond en op en over ons rende kleine tijgertjes. Kids eerst nog even bang maar snel werd er geknuffeld en gespeeld.

Mama lag op de grond en werd aangevallen en gebeten door deze kleine speelse monstertjes.

Daarna richting de grote jongens, hier kon je ook mee in de kooi en op de foto maar vonden we een beetje listig. Alle kooien waar we langs liepen sprongen de tijgers onze kant op omdat ze de kids zagen als kleine hapjes en speeltjes. Omdat de schemer insloeg werden de dieren erg actief, hierdoor ontstonden grote stoeipartijen in het water, wat waanzinnig was om te zien.

Je kunt van alles zeggen over beesten in een kooi maar dit was toch echt iets om te onthouden.
WOW!!

• 14 Januari 2012 - 09:32

Kim Lafeber:

Lieve fam, welkom in Thailand! heerlijk eten en een heerlijk land! heel veel plezier en tot snel! wat een mooi verhaal over de tijgers...zie het al voor me! leuk!
    dikke kus! kim

• 15 Januari 2012 - 00:18

Mama:

Hallo Alex en Trije, Ben nu pas in de gelegenheid om in te loggen. Ben blij dat alles nog steeds goed gaat met jullie en dat je zulke leuke dingen doet. Wij zitten op St. Lucia in een prachtige villa vlakbij het strand. Tot nu toe heerlijk weer. We maken af en toe leuke uitstapjes. Vandaag o.a naar een ander strand geweest. Erg mooi resort. Tamara en ik worden zijn en worden erg veel gestoken door kleine zwarte zandvliegjes. Heel vervelend. Rick gaat maandag diepzee duiken. ik ga mee, maar ga niet meer duiken, want daar word ik zo moe van. Ik ga wel snorkelen. Veel liefs van allemaal. Dikke kus Mama