Ko Chang en Ko Kood - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Familie Wijsenbeek - de Kroes - WaarBenJij.nu Ko Chang en Ko Kood - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Familie Wijsenbeek - de Kroes - WaarBenJij.nu

Ko Chang en Ko Kood

Door: Wijsenbeekjes

Blijf op de hoogte en volg Familie

12 Januari 2012 | Thailand, Ko Chang Tai

Na heel wat heen en weer gereis is het nu tijd voor een aantal dagen strand.
Trij was helaas onze Lonely Planet verloren dus wij vertrokken een beetje op de gok richting Ko Samet, een klein eiland op 3 uur van Bangkok. Trij wilde nu eens low budget, dus voor 12 euro met z`n viertjes op 3 stoelen, 3 en een half uur in de bus. Daar in het havenplaatsje aangekomen kregen wij serieuze overdenkingen. De lui waarmee we in de bus zaten, de plaatselijke WC`s, het uitzicht, nergens kregen we een lekker gevoel bij. Trij wilde niet meer!! geen Koh Samet dus.Geen bus meer te krijgen natuurlijk uiteindelijk maar Taxi genomen naar het 3 uur verderop gelegen Koh Chang waar wel normale hotels waren te krijgen. Inmiddels paar duizend Baht verder, echt budget, komen we gelukkig aan in Laem Ngob, een havenplaatsje vanuit waar de boot naar Koh Chang vertrok.
Hier heerlijk 2 nachten verbleven in het paradise resort. Lekkere zee, schommels, wit zand, koud biertje en het zonnetje, niks mis mee dus.

Na 2 dagen de speedboot, gepakt, 2uur richting Ko Kood. Een groter eiland maar veel verder van het vaste land dus weinig ontwikkeling en massa toerisme. Echt een aanrader. Eerst 2 dagen in het Ko Kood Beach resort en nu onderweg naar het Peter Pan. Klinkt maf maar Tinkelbell, neverland en Captain Hook zijn hier ook te vinden.
Kids snorkelen, kijken DVD`s, spelen spelletjes domino of kwartet.

Zijn op het moment de trip aan het uitdenken naar Cambodja. Dus weet nog niet wat er komen gaat. Intussen is het in het zuiden van Thailand nog steeds slecht weer, dus we blijven nog even bovenin.

• 16 Januari 2012 - 09:18

Ellen:

Jullie begrijpen zeker wel dat wij hier op het Voorhout barsten van jaloezie als wij jullie foto's bekijken. Vooral jullie avontuur met de olifanten is heel bijzonder om te zien. Geniet van jullie laatste weken ! Liefs, Ellen

• 16 Januari 2012 - 09:26

Wanda:

Hallo lieverd,
    Ik heb weer wat verslagen van jullie gelezen en ben weer helemaal op de hoogte van alles wat jullie meemaken! Wat waanzinnig gaaf allemaal, te leuk!
    De foto's met de olifanten zijn ook helemaal te gek.
    Wij hebben 'gewoon' 2 weken Serfaus achter de rug, helemaal lekker. De laatste dagen was er zo veel verse sneeuw gevallen, dat hadden ze in 20 jaar niet meer mee gemaakt! Dus alle mooi-weer-skiers bleven thuis en wij zijn helemaal uit ons dak gegaan in de verse poedersneeuw. Helaas wel halve gebied afgesloten ivm lawinegevaar. Op zaterdag heeft iedereen in urenlange files gestaan, er waren zelfs dorpen van de buitenwereld afgesloten. Wij hebben de zaterdag nog heerlijk de hele dag geskied en geboard en zijn na het avondeten met de taxi naar Innsbruck gereden. Er was toen gelukkig geen kip meer op de weg. Volgende ochtend mazzel gehad want onze vlucht had maar 15 minuten vertraging terwijl Engelsen die naast ons zaten met de bus naar München moesten omdat hun kist daar naartoe was uitgeweken.
    Nu weer een week aan het werk en naar school. Daan zijn eerste brugklasgala gehad en Fleur-Sophie is zich aan het voorbereiden op de CITO-toets. Ik hard aan het blokken, moet zaterdag examen doen voor mijn NEI-opleiding.
    Lieverd wij zijn al weer aan het aftellen naar Serfaus. Genieten jullie nog lekker van het onbezorgde bestaan aan de andere kant van de wereld, veel te veel stress hier in Nederland!!
    liefs, Wan

• 16 Januari 2012 - 09:52

Stef:

Die foto's met die zwembroeken is ook leuk!!!
    XX

• 17 Januari 2012 - 14:12

Fam OEI:

WAT LEKKER ALLEMAAL!

Zin om jullie te zien! xxx

• 20 Januari 2012 - 12:12

Marijke De Moor:

he luitjes! wat gaaf dat jullie dit doen! fijn zo te genieten met gezinnetje en ga vooral zo verder. dikke tante marijke

• 21 Januari 2012 - 20:53

Renee:

Hee lieve wijsenbeekjes! Wat een gezellige foto met de vilebrequinnetjes...mis jullie behoorlijk. Leuk om alles te lezen, lijkt wel of we er bij zijn. Veel liefs, hier is geen reet veranderd en zelfs op t meest ongezellige punt: grijs, nat, vol met shitty nieuwjrs beloftes...blijf nog maar even weg en dan gezellig mee skieen, x renee