De laatste loodjes - Reisverslag uit Trang, Thailand van Familie Wijsenbeek - de Kroes - WaarBenJij.nu De laatste loodjes - Reisverslag uit Trang, Thailand van Familie Wijsenbeek - de Kroes - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes

Door: Wijsenbeekjes

Blijf op de hoogte en volg Familie

25 Januari 2012 | Thailand, Trang

Het is nog niet helemaal doorgedrongen maar we naderen nu echt het einde van onze reis. Nadat we verteld hebben dat omgeving Krabi niet echt is aan te raden hebben we nu toch weer een mooi plekje gevonden. Onder Krabi ligt de omgeving Trang. Dit komt langzamer hand in de buurt van Maleisie en is nog een stukje onontdekt Thailand. Vanaf Koh Lanta is het maar 2 uur met de boot. We checken hier in het Anantara resort. Kan niet anders zeggen dat het hier prachtig is. Lekker strand, zwembad en een heerlijke beachclub. Het ziet er in de beachclub een beetje uit als 55 in ZF. De kids gaan weer eens de hele dag van de glijbaan en papa en mama lezen hun zoveelste boek. We pakken een Longtail boot naar het dichtbij gelegen Ko Muk en Ko Kradan, we drinken koffie bij een hotel daar en genieten van het uitzicht. Daarna laten we ons brengen naar een vlakbij gelegen Emerald Cave, hier dien je met een zak lantaarn 150 meter door het pikkedonker in zee te zwemmen voordat je op een prachtig piraten strand eindigt, wat ingesloten ligt tussen de rotsen. Mijn vrouw en zoon durven niet terug te zwemmen voordat een andere groep zich meld om terug te zwemmen, dat duurt paps te lang dus samen met drie anderen wagen we het erop. Trij doodsbang en blij als ze uiteindelijk het daglicht weer ziet. Hierna laten we ons brengen naar een rif in de buurt, en snorkelen we weer een tijd met de kids, die inmiddels echte water ratjes zijn geworden en voor de duvel niet bang zijn(Bella dan vooral).
We relaxen wat en 2 dagen later is het zover. Ons kleine meisje wordt 5, zelf denkt ze dat ze snacht echt gegroeid is en beloofd nooit meer te duimen, we zullen zien???
Ze krijgt een Kitty jurk en kitty portemonnee en Kitty sleutelhanger en ze is dol gelukkig.
Vanavond eten op het terras van de beachclub met versierde tafel en een verjaardagstaart, alles in het roze.
Morgen lunch met Aap en Beer (vrienden uit Adam) in Bangkok die daar ook toevallig zijn. Mijn vrouw wil nog voor de 100ste x winkelen, weet echt niet meer waar we het laten moeten. Iedere keer zegt ze wat weg te gooien voordat ze wat koopt maar zijn inmiddels een kilo of 20 zwaarder dan op de heenreis. Ra ra hoe kan dat?
Dan de verschrikkelijke KLM vlucht, nu toch wel echt bewezen een van de slechtste Airlines ever.
Dan is het echt klaar. Hoop dat jullie hebben genoten van onze verhalen en dat het jullie het zetje in de rug geeft om dit ook te gaan ondernemen. Want wij hebben absoluut gigantisch genoten met elkaar en hadden dit allen nooit willen missen!!!
Holland here we come

• 31 Januari 2012 - 12:38

Nathan:

Was leuk om jullie verhalen te lezen!