Nusa Lembognan - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van Familie Wijsenbeek - de Kroes - WaarBenJij.nu Nusa Lembognan - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van Familie Wijsenbeek - de Kroes - WaarBenJij.nu

Nusa Lembognan

Blijf op de hoogte en volg Familie

03 Mei 2015 | Indonesië, Nusa Lembongan

Op naar Nusa Lembognan.
Via Koen en Ludy zijn we hier naartoe gestuurd. Moet een makkelijkere trip zijn dan naar de Gili eilanden en net zo mooi snorkelen strand etc...
Worden door Rockey boats opgehaald in Nusa Dua en gaan vanuit de haven van Sanur naar het eiland. Trip vrij relaxed. Gezellig zitten kletsen met 2 Nederlanders.
Worden opgehaald in de haven door het hotel Batu Karong. Huren in de middag een Golf cart om het eiland te verkennen.
Volgende ochtend met gezellige Hollanders aan het ontbijt. Ik ga daarna met de 2 mannen surfen op the Playground van Lembognan.

Om 12 uur met z'n allen rond de pit om de Grootste boxmatch aller tijden te kijken, Manny Pacquai tegen Floyd Mayweather.

Vanavond naar een cockfight en een restaurant met een Franse chef die schijnt 3 sterren te hebben gekookt?
We gaan het zien.

Restaurant "Indiana Kananga" valt niet tegen, hebben zelfs een aardig flesje rose. beste restaurant van het eiland.

Cockfight is werkelijk waar geweldig. 120 Balinese mannen die gokken en roepen. Niet een toerist en niet een vrouw.
Wel 3 blonde kindjes in bijpassende jurkjes etc...
Kids kijken met grote ogen hoe hanen elkaar bevechten met grote messen aan hun poten, poten die levend worden afgehakt. Een heel dijbeen wat levend eraf wordt gesneden en als troostprijs dient voor de verliezer. Wij zetten in maar verliezen helaas. Niet getreurd vond het een mooie ervaring.

Volgende ochtend gaan we snorkelen met Nemo, na eerst te zijn gaan kijken bij Manta Point, en geen Manta's te bekennen zijn varen we af naar de wat bekendere snorkel plekken.
Is hartstikke leuk, kids genieten, zien mooie vissen en komen een grote schildpad tegen.