Maldives - Reisverslag uit Maldive Islands, Malediven van Familie Wijsenbeek - de Kroes - WaarBenJij.nu Maldives - Reisverslag uit Maldive Islands, Malediven van Familie Wijsenbeek - de Kroes - WaarBenJij.nu

Maldives

Blijf op de hoogte en volg Familie

22 Februari 2019 | Malediven, Maldive Islands

Lieve mensen mijn excuus voor het uitblijven van een verhaal. Werd wat opgehouden door avonturen in Nederland.

De laatste paar dagen in Sri Lanka waren we op bezoek bij Mark en Renske Wentges. Na het verkopen van zijn bedrijf zijn zij net als wij gaan reizen, zij hebben alleen besloten te blijven hangen in Sri Lanka en bouwen nu op een prachtig stuk land tussen Unawatuna en Galle “The coconut grove Lodge”, de door ons verzonnen naam (dus niet de echte naam) voor een prachtig met palmbomen bezaaid stuk grond, wat vroeger als steengroeve diende.

De 3 dagen dat wij er waren hebben we gevuld met onder andere een feest op een catamaran met de lokale expat community, eten drinken en zwemmen met de kids.
Ze zitten daar heerlijk en zijn een prachtig klein resort aan het bouwen.

Boris en ik vliegen naar Amsterdam voor 10 dagen en oma Erna komt onze plek vullen.
Oma gaat met Trij en de rest van de kids nogmaals het perfecte rondje Sri Lanka doen.
Negombo, Kandy, Trein naar Ella, in de file luipaarden kijken in Yala. Hambantota en Galle met de voetjes in het zand. Oma Erna is zelfs bij 98 acres resort samen met Bella van de langste zip line van Sri Lanka afgeweest, petje af!
Het is lastig te schrijven over iets waar jezelf niet aan hebt deelgenomen maar aan de foto’s te zien en de verhalen gehoord te hebben was het een heerlijk avontuur.

Boris en ik vliegen samen naar Holland, Boris verblijft bij z’n beste vriend in Aerdenhout en ik slaap bij Rob Hessing, midden in het centrum van Adam. Boris moet voor CISV kamp een weekend naar de Utrechte heuvelrug.
Ik zet nog even Lydia in het zonnetje bij Van Dobben omdat ze 40 jaar in dienst is.
Ga met Boris en z’n maatjes en oma naar de Bioscoop en biefstukje eten bij Loetje. We gaan koffie drinken bij Geraldine en Wouter in hun nieuwe tijdelijke huis in Haarlem. Als klap op de vuurpijl gaan we natuurlijk ook naar Ajax-Real Madrid in de Arena en eerst nog even eten met alle papa’s en zonen in Roast in Adam. 10 dagen later stappen we samen weer terug in het vliegtuig, wit weggetrokken van het weinig slapen, vele drinken en de heerlijke Hollandse regenachtige winter op weg naar de Maldiven.
Met een dubbel gevoel vertrekken we vanaf Schiphol, we verlaten onze vrienden en de mooiste stad van de wereld en gaan op weg naar de zo gemiste fam.

De Maldiven, een eilanden groep bestaand uit 26 atollen en honderden koraal eilandjes. Is een van de mooiste eilanden groepen in de wereld. Er zijn een hoop resorts maar er zijn er maar weinig die de prijs, de reis en de verwachtingen rechtvaardigen.
Ben redelijk intensief opzoek gegaan naar een resort wat voor ons als zowel de kids een toffe locatie zou zijn. Uitgekomen bij “Lux South Ari Atoll”
Zocht op, goede restaurants, gym en yoga, whale sharks, manta roggen en een kids club. Hij tikt ze allemaal aan!
Aangekomen in Male, zien we Trij en de kids op de airport en gaan door naar de vertrekhal van de watervliegtuigen. Nadat eerst Taeke de lokale voorraad m&m’s en andere snoep stiekem heeft buitgemaakt vertrekken we voor een vlucht van 30 min naar het resort.
Terwijl we in de lounge zitten te wachten ziet Trij op social media dat vrienden van ons uit Dubai, Gideon en Amba Loudon in hetzelfde resort zitten.
Het moet toch echt niet gekker worden….. Zit je in een één of ander super de luxe resort aan de andere kant van de wereld blijkt mijn eigen clubgenootje met z’n fam er ook te zitten. Wel gezellig!!

De eerste avond gaat natuurlijk gelijk fout, we beginnen met happy hour, wat een welkome verassing is met de prijzen hier. Trij en ik leren Martini’s drinken. 1 zo’n klein glaasje is bij ons natuurlijk hap slik weg. Dat begint goed.
Ik weet in ieder geval nog dat we met een bruidspaar aan het eind van de avond Tequila shots aan de bar staan te nemen en ik stiekem in mijn eentje zwalkend naar mijn huisje opzoek ga. Trij en Gideon blijven natuurlijk nog even de barman zijn shift uitzitten zoals ik gewend van ze ben. De volgende dag natuurlijk alle drie spijt, maar ja, wel echt gezellig!

We doen een tour met de 2 fams, op zoek naar Whale Sharks, helaas niet gevonden.
De kids beginnen aan hun Padi duikcurus en zien bij hun eerste duik gelijk 3 haaien.
De 2 kleintjes rennen over het strand, Trijntje fietst het hele eiland over en gaat op en af naar de kidsclub. Het zijn heerlijke dagen.
Boris en Bella moeten ook studeren zodat ze eind van de week samen met pa en ma een Manta duik mogen doen aan de andere kant van de Atol, ik ben heel benieuwd. Lijkt me echt helemaal te gek.

Vandaag met Boris en Bella mee gaan duiken. Wat ontzettend leuk is dit, 2 kids razend enthousiast. We gaan naar beneden en zien gelijk een rifhaai. We komen hand in hand met m’n dochter een Morene tegen, lionfish en nog vele andere. Dit zijn de ervaringen waar we het voor doen. We komen boven en hoor mijn kids zeggen ‘Dit was echt niet normaal cool’ dat brengt een glimlach op mijn gezicht!

Ik vertrek zondag aanstaande weer naar Nederland omdat een vriendje van mij 50 wordt en we met 12 mannen op pad gaan voor 10 dagen met het thema “snow is only frozen water”
In de tussentijd gaat de fam naar Thailand en Sydney met onze oude au pair Lynne, die 7 jaar bij ons in Adam heeft gewoond en nu weer terug in de Filipijnen is.
Daarna zien we elkaar weer in Santiago in Chili en starten we onze reis door Zuid Amerika.

Als je dit zo opschrijft begin je jezelf wel een beetje achter de oren te krabben…. Of het allemaal normaal is, nee ☺ maar wel heel gezellig!

• 22 Februari 2019 - 08:45

Vera Haan:

Heerlijk verhaal weer!

• 23 Februari 2019 - 17:45

Shirley Fagel:

Lieve schatten, dank weer voor het mogen meegenieten van jullie ONGELOOFLIJKE reis! De verhalen, de bruisende, prachtige, lieve foto’s, zo indrukwekkend mooi! Ga vooral zo door met genieten in de hoogste macht! Deze herinneringen zullen jullie altijd blijven koesteren en een ervaring die niet te evenaren is en geen onderwijs tegenop kan.... veel liefs, Paul en Shirley

• 24 Februari 2019 - 07:13

Milou Citroen:

Eveneens krabbend achter mijn oren lees ik dit verhaal. Wat geweldig!!
    Geniet ervan en laat ons lekker mee genieten met jullie heerlijke Reus l.
    Je kunt altijd nog schrijver worden!
    Liefs voor allemaal