Whitsundays - Reisverslag uit Sydney, Australië van Familie Wijsenbeek - de Kroes - WaarBenJij.nu Whitsundays - Reisverslag uit Sydney, Australië van Familie Wijsenbeek - de Kroes - WaarBenJij.nu

Whitsundays

Door: Wijsenbeekjes

Blijf op de hoogte en volg Familie

01 Januari 2012 | Australië, Sydney

Voor de mensen onder ons die dit graag lezen, onze excuses voor het oponthoud maar we zijn nogal druk geweest! Soms lijkt het wel of er te weinig uren in een dag zitten en soms hadden we na een dag reizen, eten, olifanten, tijgers of wat biertjes geen puf meer om een stukje te schrijven.

Nu uit Sydney weg en onderweg naar de Whitsunday Islands in het noorden van Australië. Dit ligt tegen het Great Barrier reef aan, wat een van de reden is om hier naar toe te gaan.
Na een vlucht van 3 uur komen we aan op Hamilton island. Bij ontvangst is het gevoel niet echt goed. Alleen de mensen met hotels van een $1000 plus worden netjes ontvangen, de rest staat in de rij en moet zelf zijn koffer van de wagen tillen en daarna in de bus.
Bij aankomst van het hotel wordt het ons snel duidelijk, een echt Amerikaans opgezet resort maar dan met weinig service en enkelt en alleen uitgevonden om je zak leeg te kloppen.
Bij de lunch moet je in de rij staan om je bestelling te doen en daarna door naar de bar om nog eens in de rij te staan om je $55 wijnfles te mogen kopen. Als je daarna de drijvende plastic cocktail glaasjes voorbij ziet drijven in het zwembad heeft papa het wel even gehad!
De volgende ochtend ontbijt met Koala`s. $100 dollar voor 4 pers ontbijt en op de foto met de Koala`s. Je hebt nog nooit zoiets armoedigs gezien, lijkt op een Formule 1 ontbijtbuffet (als die er al is) oud brood bakje jam, mierzoete aangelengde fruitdrankjes en een lul van een gozer die steeds een Koala uit een boompje stond te rukken om er daarna iemand mee op de foto te zetten.
Toen hebben we maar snel de kinderen een banaan gegeven de koala`s laten zien en ons snel uit te voeten gemaakt.

Kamer is gelukkig wel mooi en groot en heeft een prachtig uitzicht over de whitsunday islands. Binnen no time zitten er mooie papagaaien op het balkon en springen de kids van rotsen in het zwembad.
De volgende ochtend hebben we gelukkig snel een lekker strandje gevonden en zijn we enigszins verlost van het spring break tiener vakantie gevoel.

Voor de volgende dag boeken we een trip naar het great barrier reef om daar te gaan duiken en daarna te snorkelen met de kids. Komen op een boot met maar liefst 270 andere halve gare.
Op het rif aangekomen krijgt iedereen Stinger Suits aan omdat er dodelijk stekende kwallen zwemmen (gezellig!!). Trij en ik doen een leuke dive met veel echt grote vissen maar helaas geen sharks of turtles. Daarna erop uit met de kids, geweldig, Bo en Bel oog in oog met een grouper van anderhalve meter. Honderden vissen zwermen om de boot. Personeel gooit voer over boord en Boris zwemt door de gigantische school met vissen en roept hard door zijn snorkel heen en probeert ze te pakken en weg te jagen. Kids vinden het machtig!!
Op de terugweg ligt pa te maffen en schijnt bij aankomst de rest van de familie doodziek te zijn geweest van de gigantische golven. Ben blij dat ik dat even gemist heb.

De volgende dagen zitten we eigenlijk heerlijk op het strand en komen erachter dat 100 meter voor het hotel de gigantische turtles zich voeden op een soort onderwater grasveld. Daar brengen Papa en Bella ook veel tijd door, Boris wat minder want die is bang voor schildpadden?

Toch wil ik iedereen af raden hier ooit heen te gaan, wat een geld klopperij!! Australië is klein Amerika maar dan duurder en zonder service. Ze begrijpen hier buiten de grote steden niets van eten, wijn, service, ontspanning of prijs/kwaliteit verhouding!!

Gelukkig nu weer naar een grote stad. Melbourne here we come.

• 13 Januari 2012 - 15:51

Dre:

Jammer dat we niet wisten dat jullie deze trip gingen maken. Rob en ik hebben 5 jaar geleden dezelfde ervaring gehad, want we zaten ook in dat resort. Geldklopperij, verschrikkelijk. Geniet gewoon van elke minuut met elkaar.